Schilders gevraagd voor advent

Geen reacties op Schilders gevraagd voor advent

Ga mee op de weg die je goed doet! In de adventsperiode willen we ook in beelden zien hoe we samen op reis zijn. Het thema daarbij is: Welke richting kies jij? Er is een symbolische bloemschikking met richtingaanwijzers die van donker naar licht gaan. De basis van de schikking symboliseert het zoeken van de weg om op weg te kunnen gaan. Daarvoor zijn wegwijzers nodig. De 4 wegwijzers van de 4 zondagen vormen met Kerst een ster, de ster die de weg wijst naar de geboorteplaats, Bethlehem. De weg van het donker naar het licht wordt elke zondag ook samen bezongen met coupletten uit het lied: ‘De mensen die gaan in het duister’ (NLB 454). Daarnaast is goed om te weten dat elke zondag het oecumenisch leesrooster wordt gevolgd met deze verhalen:
1e advent Marcus 13; 24-37 (gelijkenis van de vijgenboom en van de heer des huizes)
2e advent Johannes 1; 19-28 (over Johannes de doper)
3e advent Jesaja 65; 17-25 (een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, een nieuw Jeruzalem)
4e advent Lucas 1; 26-38 (Gabriël bezoekt Maria, aankondiging van de geboorte van Jezus)

Ik ben nu op zoek naar schilders die een schilderij willen maken voor de kerkzaal. Wat zou het fijn zijn als we een reeks nieuwe beelden aan de wand hebben om van te genieten en bij weg te dromen.
Hoe werkt het? Stuur mij een mail waarin je schrijft dat je meedoet en haal bij mij jouw schilderbord, acrylverf en kwasten op.
Je gaat thuis aan de slag en levert je schilderij bij mij in.
Ophalen kan vanaf woensdag 15 november. Inleveren kan tot vrijdag 1 december.
Stuur je mail naar hansdekkerbox@gmail.com