Collecte: nu via de Givt app!

Geen reacties op Collecte: nu via de Givt app!

Vanwege de corona-crisis zullen wij zeker tot 1 juni a.s. niet fysiek deel kunnen nemen aan de kerkdiensten. Gelukkig zijn onze kerkdiensten nog wel te volgen via Kerkomroep. Uiteraard gaan in deze periode de zondagse collectes gewoon door.

Je bijdrage aan de collectes kon je tot nu toe thuis overmaken via een bankoverschrijving. Sinds zondag 26 april is er – in aanvulling op de normale bankoverschrijving – een nieuwe makkelijkere manier om mee te doen met de collecte, namelijk via je smartphone of tablet. Hiervoor is de Givt-app nodig. Deze app kan je downloaden via Google Play of de App Store. (Zoek op GIVT). Na het downloaden kan je direct je e-mailadres invoeren en beginnen met geven. Je verdere registratie kan je op een later moment afronden. Je krijgt hiervoor een herinneringsmail met uitleg.

Hieronder wordt uitgelegd hoe eenvoudig het thuis deelnemen aan de collecte via de Givt app werkt. Als wij na de corona-crisis weer fysiek kunnen deelnemen aan de kerkdiensten dan is het ook mogelijk om in de kerk met de smartphone en de Givt app deel te nemen aan de collectes. Je hebt dan geen contant geld of collectebonnen meer nodig. Hoe dat werkt leggen we te zijner tijd uit.

Hoe werkt het geven met de Givt app nu?

Downloaden van de Givt app

Klik HIER om de app te downloaden op je smartphone of om de app te starten als je hem hebt geïnstalleerd. Daarvoor kun je ook deze QR-code gebruiken.

Wij bevelen deze manier van geven van harte aan. Voor hulp bij het installeren van de app en aanmelden bij Givt kunt u contact opnemen met Cor van Boven 0318 621132 en Mies van Steenbergen (0653606045/ mies.v.steenbergen@gmail.com)

Hoe werkt het?

A. Geven met Givt via een QR-code werkt als volgt:
1. Tijdens het collecte moment (of later die zondag of in de loop van de week) open je de Givt-app.
2. Kies het bedrag dat je wilt geven voor de 1e collecte.
3. Klik op ‘+ Collecte toevoegen’ en vul het bedrag in dat je voor de 2e collecte wilt geven en klik op ‘Volgende’.
4. Kies vervolgens voor de tweede optie in je scherm: ‘QR-code’.
5. Scan de QR-code die tijdens de kerkdienst te zien is op het scherm of scan de QR-code die hieronder is afgebeeld (let op, het kan zijn dat de app toestemming vraagt voor toegang tot je camera, druk op OK om verder te gaan).
6. Klaar!

B. Geven zonder QR code. Ook dat kan. Het werkt als volgt.
1-3 Zie hierboven
4. Kies vervolgens voor de derde optie in je scherm: ‘Lijst’
5. Vul de naam of plaats van de kerk in bij het zoekbalkje: Kerkelijkcentrum Emmaüs Ede
6. Selecteer de kerk waaraan je wilt geven en toets onder in je scherm op ‘Geven’
7. Klaar
Als je eenmaal via deze methode hebt gegeven staat de volgende keer onze kerk bovenaan in het lijstje

* Uw gift blijft anoniem. Alleen het totaalbedrag van de collecte wordt doorgegeven aan het kerkelijk bureau van de PGE, die zorgt voor doorbetaling aan het doel. Wel kunt u vanuit de app aan het einde van het jaar een overzicht krijgen wat u hebt gegeven voor de belastingaangifte. Geven via Givt is dus ANBI proof.