Vieringen in de stille week naar Pasen

Over de vieringen

Zoals iedereen inmiddels hopelijk weet zijn we druk aan het praten over de (nabije) toekomst van Emmaüs en van de Protestantse Gemeente Ede. We vinden het belangrijk om onze eigen identiteit te behouden maar we willen ook graag met de andere wijken samenwerken. En dat gaat zeker gebeuren! Het jeugd- en jongerenwerk (vanaf 1 september 2022) en het pastoraat (vanaf 1 januari 2023) zullen al snel samengaan en er zal ook vaker samen gevierd worden.

Voor de vieringen in de stille week hebben we het volgende afgesproken: op Witte Donderdag is er één gezamenlijke viering in de Beatrixkerk, om 19:30 uur, met Maaltijd van de Heer; op Goede Vrijdag is er om 19.30 uur een viering in de Noorderkerk en verder is er een Passion viering om 21.00 uur in de Open Hof; op Stille Zaterdag is de Paaswake om 22.00 uur in Emmaüs. Vervolgens is er op Paaszondag in alle kerken weer een eigen viering. We zijn heel benieuwd hoe de afwisseling en het samen vieren van de goede week gaat bevallen!

Namens de CoRa, Harrie Breuker, secretaris.