Vrijwilligers gezocht!

Geen reacties op Vrijwilligers gezocht!

Naast onze vast voorganger en de beheerder draait Emmaüs voor een belangrijk deel op vrijwilligers. Op dit moment zijn er een aantal taken onbemenst en staan er een aantal mensen op het punt om te stoppen met hun taak. Daarom zoekt de Cora naar mensen die graag mee willen helpen om Emmaüs goed en aantrekkelijk draaiende te houden. De taken zijn niet voor de eeuwigheid, als je je een jaartje wilt inzetten is dat ook prima.

We zijn op zoek naar:

• Coördinator (gast)voorgangers: je benadert voorgangers en maakt een jaarplanning voor wie er allemaal in de vieringen in Emmaüs voorgaat. Nico Koopman helpt je op weg.
  • Secretaris van de Cora: je bereidt samen met Albert en Jan-Peter de vergaderingen van de Cora voor en zorgt voor het opvolgen van gemaakte afspraken. Harrie en Albert helpen je op weg, een functiebeschrijving is beschikbaar.
  • Coördinator communicatie: je overziet de communicatie van Emmaüs naar de buitenwereld (kerkblad, weeknieuws) en stuurt het team dat de verschillende communicatielijnen bemenst (Emmaüs Nieuws, website, facebook etc). Jolanda helpt je op weg, functiebeschrijving is beschikbaar.
  • Webredacteur: Medio 2021 verhuist Jan-willem en stopt hij als webmaster. Als je je ei kwijt kunt in het vormgeven en actueel houden van de informatie op de website, meld je dan bij Jan-willem.
  • Vertegenwoordiger van de Cora in de Raad van Kerken Ede. Je hebt namens Emmaüs zitting in de Raad en helpt mee met het organiseren van activiteiten rond de oecumene in Ede. Erna Hulstein helpt je op weg, functiebeschrijving is beschikbaar
  • Kerkbalans. Een kerk draait niet zonder geld, en de Vrijwillige Bijdrage is hierin een belangrijke factor. Voor de PGE-leden en de vrije leden van Emmaüs organiseer je samen met de penningmeester van de Cora het ophalen van de bijdragen. Erik Bakelaar helpt je mee op weg.

voor meer informatie: neem contact op met Albert Wielink, voorzitter@emmaus-ede.nl