Actie Kerkbalans 2021

Geen reacties op Actie Kerkbalans 2021

Op 16 januari start de Actie Kerkbalans. Vanaf maandag 18 januari kunt u een vrijwilliger van uw kerk aan de deur verwachten met de bekende Kerkbalansenvelop. Een aantal dagen later wordt de retourenvelop met toezeggingsformulier dan weer opgehaald. Omdat we nog steeds te maken  hebben met beperkende maatregelen vanwege de corona-crisis heeft de landelijke Kerkbalansorganisatie een coronaprotocol opgesteld voor het afleveren en ophalen van de Kerkbalansenvelop bij de gemeenteleden.

Het College van Kerkrentmeesters heeft via de Kerkbalanswijkcoördinatoren bevorderd dat dit protocol zoveel mogelijk wordt nageleefd door de vrijwilligers die de Kerkbalansenveloppen bezorgen en weer ophalen.

Gemeenteleden die zich geregistreerd hebben voor Kerkbalans via internet krijgen geen Kerkbalansenvelop, maar ontvangen omstreeks maandag 18 januari een e-mail met alle informatie om digitaal een toezegging te kunnen doen voor de Actie Kerkbalans 2021.
Als u omstreeks 18 januari toch geen e-mail hebt ontvangen van het Kerkelijk Bureau, kijk dan even in uw spambox. Ook zonder e-mailbericht kunt u vanaf maandag 18 januari uw toezegging doen via https://site.skgcollect.nl/136 of via de Appostel app.

Uw financiële bijdrage is voor de Protestantse Gemeente Ede en is o.a. bestemd voor het pastoraat, het onderhoud van de kerkgebouwen, het salaris van de predikanten, kosters en organisten en om de wekelijkse en speciale vieringen te bekostigen.

Evenals vorig jaar doen wij een beroep op alle gemeenteleden om – indien mogelijk en naar vermogen – uw financiële bijdrage voor 2021 en voor de jaren daarna steeds met minimaal 2% te verhogen. Ga voor een toelichting op de financiële situatie van onze gemeente naar www.protestantsegemeente-ede.nl/kerkbalans

Voorzitter College van Kerkrentmeesters
Protestantse Gemeente Ede