Corona en gebruik van het gebouw

Lieve mensen

We zitten al weer lange tijd thuis naar de online diensten te kijken en proberen zo ons verbonden te blijven voelen. Toch bekruipt waarschijnlijk iedereen het gevoel dat we elkaar weer willen ontmoeten. Ook de regering stelt wat verruiming in het vooruitzicht en is er een kans dat er meer mensen aanwezig mogen zijn bij de kerkdiensten. Ook de PGE en de PKN sturen berichten rond dat het weer mogelijk wordt.

We hebben dit in de Beheercommissie besproken en besloten dat we plannen gaan maken voor een beperkte openstelling vanaf 1 juni. Er zitten ongelofelijk veel haken en ogen aan hoe je dat veilig doet. Vooral het plaats nemen inde kerk en daarna weer veilig en op afstand weggaan geeft ons hoofdbrekens. We gaan dus niet over een nacht ijs (inmiddels de ijsheiligen).

Het aantal mensen dat maximaal onder het 1,5 meter regiem in de zaal past is ongeveer 60-a70. Voorop staat de veiligheid van de bezoekers en de medewerkers van de dienst. En als we twijfelen doen we dingen niet. Bv samenzang is een groot risico, dus daar moeten we met zijn allen goed over nadenken.
Ik hoop elke week een update te geven

Ja, we zijn er mee bezig, maar wel heel voorzichtig. En we gaan natuurlijk door met de online diensten. Maar een mooie brug maakt naar de mogelijkheid om met de GIVT app veilig en anoniem te doneren

Mies van Steenbergen