Lintjes voor Emmaüsgangers

Geen reacties op Lintjes voor Emmaüsgangers

“Het heeft Zijne Majesteit behaagd…”

26 april 2017 ontvingen twee leden van Emmaüs een koninklijke onderscheiding uit handen van burgemeester vd Knaap van Ede, nl. Riet van den Berg en Arie de Niet.

Riet van den Berg-Moerkerken, 77 jaar, Ede

Tot 1978 was ze werkzaam als verpleegkundige en begon ze in Suriname met haar vrijwilligerswerk. Vanaf de oprichting in 1990 van Kerkelijk Centrum Emmaüs in Ede, Samenwerkende Kerken in de Rietkampen, heeft ze diverse vrijwilligerstaken en functies binnen dit centrum op zich genomen. Ook was zij zeven jaar voorzitter van Nederlandse Christen Vrouwen Bond afdeling Ede Zuid, later genaamd Passage. Daarnaast is ze zo’n vijf jaar vrijwilliger bij het Toon Hermans Huis in Ede en al jaren mantelzorger.

Arie de Niet, 66 jaar, Ede

Tot september 2015 was hij werkzaam bij ’s Heeren Loo zorggroep, daarnaast verricht hij zo’n 25 jaar vrijwilligerswerk en al vele jaren mantelzorg. In de jaren tachtig was hij jeugdouderling bij de Gereformeerde Kerk Ede in het centrum en later werd hij vrijwilliger bij Samenwerkende Kerken in de Rietkampen in Ede. Vanaf 2001 is hij vrijwilliger bij het dagactiviteitencentrum in de Rietkampen van ’s Heeren Loo en ruim acht jaar is hij voorzitter van de regio Oost van CHJC, een vereniging van Christelijke homo’s, lesbiennes en biseksuelen.