Passie Ede 7 april

Geen reacties op Passie Ede 7 april

De afgelopen jaren heeft de Raad van Kerken Ede, samen met een aantal bij de RvK aangesloten kerken, een Passie in Ede georganiseerd. Centraal staat daarbij het lijdensverhaal van Jezus Christus, met een blik op het lijden in de huidige tijd, om ons heen en in de wereld.
Dit jaar wordt samen met de Kleopas gemeente in Ede – Rietkampen de Passie georganiseerd, waarbij met mooie muziek, lezingen en korte overwegingen er ook deze keer iets heel bijzonders van gemaakt wordt.

De STILLE TOCHT start op Vrijdag 7 april 2023 om 20.15 uur bij De Gelderhorst aan de Willy Brandtlaan 40, 6716 RK Ede.
De viering begint aansluitend aan de stille tocht om 21.00 uur in Kerkelijk Centrum Emmaus, Laan der Verenigde Naties 94 te Ede. Voorganger is ds. Nico van den Houten, predikant van de Hervormde Kleopas gemeente in de Rietkampen. Leden van de Kleopasgemeente verzorgen de muziek en zang. Vanaf 20.10 uur is  Emmaüs open voor mensen die de stille tocht via een livestream uitzending in de kerk mee willen maken, omdat zij zelf niet aan de tocht deel kunnen nemen.

De Raad van Kerken Ede bestaat uit een groot aantal aangesloten kerken van confessioneel tot vrijzinnig en oecumenisch. Iedereen wordt dan ook uitgenodigd om deze Passie Ede 2023 mee te beleven, van welke gezindte u ook bent. Maar ook als u niet, of bijna niet gewoon bent om naar een kerk te gaan, maar toch iets meer wilt weten over het Lijdensverhaal van Christus, dan bent u van harte welkom om de Stille Tocht en de Viering met ons mee te beleven.
U kunt de viering ook online volgen via: www.kerkdienstgemist.nl/stations/2089-Kleopasgemeente-Ede

De Raad van Kerken in Ede

Voor meer informatie: