Van de PGE: periodiek mei 2023

Klik hier om het bericht van de PGE te downloaden.

Bericht van Emmaus:
Binnen de PGE wordt aan de leden gevraagd te kiezen om bij De Open Hof (Noord) of Beatrix (Zuid) te horen. Dat betekent niet dat er twee wijken gaan ontstaan maar is een weergave van hoe het pastoraat georganiseerd wordt.
Helaas is in dat proces niet meegenomen de mogelijkheid voor Emmaüs PGE leden hun keuze aan te geven dat ze bij Emmaüs willen blijven behoren. Dat is heel belangrijk want het is een formele stap volgens de PKN regels die nodig is om toestemming te kunnen krijgen voor de vorming van de nieuwe gemeente.

In overleg met PGE is afgesproken dat we de vraag aan de PGE leden binnen Emmaüs zelf gaan organiseren en het is de bedoeling dat we in de week van 29 mei alle geregistreerde Emmaüs PGE leden benaderen om aan te geven of ze binnen Emmaüs willen blijven of een keuze willen maken om te verhuizen naar de Beatrix (Zuid) of OpenHof (Noord).

Als je bij het kerkelijk bureau niet geregistreerd staat bij Emmaüs, en je wilt wel bij Emmaüs geregistreerd staan, dan is het nu belangrijk om dit per email of via de antwoordkaart van de PGE (waarop alleen de keuze Zuid of Noord staat) kenbaar te maken aan het kerkelijk bureau.
Je keuze om bij Emmaüs te blijven kan je ook nu al sturen naar: samendoen@emmaus-Ede.nl.
Als je wilt helpen de Compassie en de brief met de keuze vraag rond te brengen geef dat dan door aan Wim Hulsegge (wim@hulsegge.com).

Ben je geen PGE lid: dan geen zorgen, er verandert niets!

Voor vragen neem dan contact op, ook via samendoen@emmaus-Ede.nl of met één van de CORA leden
Hartelijke groet, namens de CORA
Peter van Leeuwen