Kerstpakketten uitdelen aan afgewezen asielzoekers/vluchtelingen

Stichting Vluchteling Onder Dak organiseert elk jaar in de week voor kerst een gezellige bijeenkomst voor haar cliënten in het Kerkelijk Inloopcentrum in Wageningen. Dit jaar is het echter anders, door Corona maategelen kunnen we helaas niet meer samenkomen. Toch willen we ook nu de vluchtelingen een hart onder de riem steken en hun extra verwennen met een goed gevuld kerstpakket.

Wat doet Stichting Vluchteling Onder Dak? Zij biedt hulp aan asielzoekers die in eerste instantie zijn afgewezen en die in afwachting zijn van de afhandeling van hun verdere juridische procedure of die zich voorbereiden op een terugkeer naar hun land van herkomst. Voor deze mensen geldt dat zij geen aanspraak kunnen maken op opvang door de overheid. Zij staan letterlijk op straat zonder verdere middelen van bestaan . Momenteel begeleiden we 15 alleenstaanden en 4 gezinnen met 11 kinderen.

Om te voorkomen dat zij gedurende die periode op straat zwerven biedt Vluchteling Onder Dak in de regio Wageningen hulp. Wij bieden juridische ondersteuning, verstrekken leefgeld, regelen onderdak, waarborgen de toegang tot medisch noodzakelijke zorg en onderwijs voor leerplichtige kinderen.

Om de kerst ook voor onze cliënten een lichtpuntje te laten zijn, willen wij ze voorzien van een kerstpakket met een goed gevulde boodschappentas met etenswaren, een extraatje in de vorm van een cadeaubon en de kinderen ook verwennen met leuke dingen passend bij hun leeftijd. In de afgelopen jaren deelden we deze pakketten uit bij een gezellige bijeenkomst onder genot van een hapje en een drankje. Maar helaas is het dit jaar, wegens Corona, niet mogelijk om een feestelijk samenzijn te organiseren, dus als alternatief gaan we bij de mensen langs en bezorgen we een pakket aan huis.

U kunt ons helpen door een gift over te maken op rekeningnummer NL 82 INGB 0007 5346 68 ten name van Fonds Vluchteling Onder Dak. Voor een alleenstaande willen we een pakket samenstellen ter waarde van 20 euro en voor gezinnen van 50 euro.  Alle bijdragen zijn dus van harte welkom.

Wij doen dit werk niet tevergeefs. In de afgelopen twee jaar kregen dertien van onze cliënten alsnog een verblijfsvergunning en zijn meerdere cliënten begeleid bij hun terugkeer. Helpt u ons mee om hen die nu nog in grote onzekerheid verkeren over hun toekomst in deze donkere dagen te ondersteunen?

Voor meer informatie:

Stichting Vluchteling Onder Dak