BLM Anti-racisme & -discriminatie demonstratie Ede

Op dit moment zijn er wereldwijd protesten & demonstraties gaande tegen racisme & discriminatie. Aanleiding is de trieste brute dood van George Floyd in de Verenigde Staten. Één van de vele slachtoffers van diep geworteld racisme en discriminatie.

Racisme & discriminatie zijn ook in Nederland alom aanwezig in een andere vorm. Het toeslagenschandaal bij de Belastingdienst, etnisch profileren door de politie, de vier keer hogere werkloosheid bij mensen met migratie achtergrond en uitsluiting op de woningmarkt zijn een aantal voorbeelden hiervan.

Gelijke kansen voor iedereen is van groot belang voor de toekomst van ons land en van Ede. Alleen samen kunnen we het probleem van racisme en discriminatie oplossen. Daarbij verwachten wij ook concrete maatregelen van onze volksvertegenwoordigers, ter bestrijding van discriminatie en racisme die ten goede komen en inclusief zijn voor onze gehele samenleving.

Daarom is er op zaterdag 11 juli van 12:00 tot 13:30 uur, een BLM anti-racisme & -discriminatie demonstratie op de Ginkelse hei in Ede (bij monument, schaapskooi).

Tijdens deze vreedzame demonstratie wordt er een podium geboden aan sprekers met verschillende achtergronden. Zij zullen een stukje van hun leven delen, in de vorm van verhalen, speeches en gedichten rondom racisme en discriminatie. Wij vragen jou om solidariteit te tonen, in vrede aan te sluiten en een luisterend oor en een open hart te bieden aan deze sprekers en iedereen die met racisme en discriminatie te maken heeft.

In verband met de COVID-19/RIVM veiligheidsafspraken, ben je verplicht een mondmasker te dragen en de 1,5 meter afstand regel na te leven. Er zullen “Field-Stewards” aanwezig zijn om ieders veiligheid en de strikte afspraken omtrent deze veiligheidsafspraken te waarborgen.

Met enthousiaste groet, TEAM DEMONSTRATIE EDE