Bericht van Parochiebestuur inzake Corona.

Beste mensen,

Naar aanleiding van het corona crisis en het komende Paasfeest is er vanuit het Parochie Bestuur  een crisis team gevormd.

In dit team zitten vertegenwoordigers van elke locatie met als hoofd coördinator Guido Dieteren.

Vandaag,  zondag 22 maart heeft het crisis team lid vanuit locatie Ede, Kika IJsselmuiden enkele leden vanuit onze locatie, waaronder Marja Hardenberg en ik, bij elkaar gevraagd om te brainstormen over hoe te handelen in de komende Paasperiode.

Enkele punten die aan de orde zijn geweest, wil ik hierbij op een rijtje zetten.

1. Er wordt vanuit het Parochie Bestuur een brief verstuurd waarin per locatie, [coördinator zal Anneke Busscher zijn met Sylvia von Kriegenbergh als tweede] een telefoon nummer en mail adres beschikbaar wordt gesteld, voor een gesprek, voor advies of raad maar ook voor andere praktische zaken waar een mens in crisis tijd tegen aan loopt. De brief zal deze week bij iedereen op de mat vallen.
  2. Er wordt een lijst samengesteld, van ouderen en zieke mensen die gewoonlijk een attentie krijgen met Pasen. Deze attentie wordt omgezet in een kaartje, dat in het begin van de Goede Week verstuurd gaat worden.
  3. Het grote belang van de parochiële web site is dat er meer op gekeken moet worden voor de actuele stand van zaken. Op de home page is een apart kopje voor corona nieuws gemaakt.
  4. Op dinsdag -en woensdagochtend is er na overleg met het secretariaat de mogelijkheid aanwezig voor het opsteken van een kaarsje en of gebed.
  5. De kerkdiensten waren al vervallen. Wij hebben nu met elkaar besloten om de deur van de kerk op zondag 29 maart gesloten te houden, om zo een besmettingsbron te voorkomen.
  6. Voor Palmzondag , 5 april hebben we de vraag of er centraal iets geregeld wordt terug gelegd bij het crisis team, Kika neemt deze vraag mee naar het crisis team.

Voor Witte donderdag, Goede vrijdag en Paaszondag geldt hetzelfde,  Kika gaat hierover in overleg met het crisis team, dus belangrijk is om de website goed te raadplegen alvorens zelf tot actie te komen. Wij zijn van mening dat het algemeen belang, gezondheid leidend moet zijn.

• Anneke Busscher, zal alle nevenvestigingen informeren over hoe Katholiek Ede handelt in deze crisis tijd.

Hopende u hier mede voldoende op de hoogte te hebben gebracht.

Bij vragen of onduidelijkheden graag mij mailen of bellen.

Met vriendelijke groeten,

Ria Harmens.
Mobielnr. 0622808487

Namens locatie raad, pastoraatsgroep Katholiek Ede.