Amnesty International: oproep voor collectanten

Waar onrecht heerst en mensen onderdrukt worden, komt Amnesty in actie.

Wie wil daar geen deel van uit maken? Iedereen toch? Je wilt zelf toch ook geen onrecht aangedaan worden? Amnesty komt in actie met het onderzoeken van onrecht, het voeren van campagnes, lobbyen bij regeringen en het geven van voorlichting.

We strijden voor mensenrechten overal en voor iedereen!

Ooit begon Amnesty met het strijden voor de rechten van politieke gevangenen. Het werkterrein is in de afgelopen vijftig jaar enorm uitgebreid: van de afschaffing van de doodstraf tot het opkomen voor de vrijheid van meningsuiting en van het beschermen van de rechten van vluchtelingen tot het strijden tegen politiek geweld en vervolging. Wij zijn een wereldwijde beweging van meer dan 7 miljoen mensen. In meer dan 150 landen voeren we actie voor gerechtigheid, vrijheid, menselijke waardigheid en gelijkheid.

Steun onze strijd tegen onrecht!

Ieder jaar collecteren duizenden vrijwilligers voor Amnesty International. Zonder al deze mensen zou de collecteweek niet mogelijk zijn! Hoe meer collectanten, hoe hoger de totale opbrengst. Met deze opbrengst komen we wereldwijd in actie voor slachtoffers van onderdrukking, geweld en discriminatie en voor mensen die ten onrechte gevangenzitten.

Jouw inzet geeft mensen vrijheid! Doe jij ook mee met de collecteweek in 2020?

In Ede kunnen we nog (veel) collectanten gebruiken voor de collecte week, dit jaar van 9 tot 14 maart. Meld je aan bij Jan Wams per mail:  staal.wams@planet.nl

Namens het A.I. collecteteam 2020  Ad Tukker