Lichtjesmiddag met Allerzielen

Geen reacties op Lichtjesmiddag met Allerzielen

Op zaterdag 2 november is het Allerzielen. In de rooms-katholieke traditie is Allerzielen een dag waarop overledenen worden herdacht. In Emmaüs herdenken we op de zondag na Allerzielen tijdens de viering de Emmaüsgangers die in het voorgaande jaar zijn overleden én alle anderen die we missen. Ook in andere landen, zoals Mexico is deze ‘Dag van de Doden’ een belangrijke herdenkingsdag.

De stilteruimte in Emmaüs met Allerzielen

De laatste jaren is er in Nederland steeds meer aandacht voor deze bijzondere dag. Dit jaar willen we in Emmaüs iedereen de mogelijkheid geven om deze dag te ‘vieren’. Op 2 november is van half drie tot half zes de stilteruimte in Emmaüs open. Om een kaarsje aan te steken, een naam of een gedachte op te schrijven, gewoon even stil te zijn… In de hal is er gelegenheid een kopje koffie of thee te drinken.

Iedereen is welkom, Emmaüsganger, inwoner van de Rietkampen, van Ede, toevallige voorbijganger, allemaal!

Lichtjes in Emmaüs met Allerzielen