Passie 30 maart

Op Goede Vrijdag 30 maart organiseert Ede-Zuid een eigen-wijze Passie, geïnitieerd door de Raad van Kerken, georganiseerd door Emmaüs Ede en de Rooms-Katholieke St. Antoniusparochie.

De Passie begint met een stille tocht vanaf de Stadspoort (Rietkampen kant), om 19.15 uur. De tocht neemt ons mee in het lijdensverhaal van Jezus en het lijden in de wereld. We lopen met het kruis naar Kerkelijk Centrum Emmaüs. Daar zal het oude verhaal, met uitstapjes naar het hier en nu, klinken in tekst en muziek. Een intens verhaal dat nog steeds grote zeggingskracht heeft voor vandaag. Voor de prachtige hedendaagse muziek tekenen de zangers Tamara Schalkx, Paula Vos en Rogier Pelgrim onder begeleiding van de band “Grandma’s Hands”

U bent van harte uitgenodigd deel te nemen aan de tocht, of rechtstreeks naar de viering in Kerkelijk Centrum Emmaüs te komen. De kerk is vanaf 19:30 open.

Gezien het aantal plaatsen in Kerkelijk Centrum Emmaüs, vragen wij u vriendelijk om u voor deze viering op te geven. Dit kan via de intekenlijsten in Kerkelijk Centrum Emmaüs en de St. Antoniusparochie of via het aanmeldformulier.

Kinderen mogen een lampion meenemen voor onderweg.
We zijn nog op zoek naar dragers voor het kruis. U kunt zich hiervoor aanmelden bij ondergetekende of bij Mies van Steenbergen: mies.v.steenbergen@gmail.com

Namens de werkgroep,
Erna Hulstein-Heinsdijk