Intrede nieuwe voorganger Jan-Peter Prenger in Emmaüs

In een feestelijke viering op 24 september j.l. heeft Jan-Peter Prenger zijn intrede gedaan in Emmaüs Ede. Na een lange periode is hiermee de functie van voorganger uit PKN verband weer vervuld, en wel met een volledige focus op de oecumenische gemeenschap van Emmaüs in de wijk Rietkampen in Ede. Jan-Peter was hiervoor verbonden aan de gemeente Zeist-West

Naast Jan-Peter gingen ook pastor Hans Lucassen en emeritus ds. Jaap Korteweg in de viering voor, beide voorgangers in Emmaüs van het allereerste uur. In de viering werd letterlijk stilgestaan bij de plekken en voorwerpen in Emmaüs die een belangrijke rol spelen in liturgie en viering: het doopvont, de piano en muziek, kunstwerken en talenten, de gedachtenishoek en de stilteruimte.

Omringd door gemeenteleden van alle soorten en maten werd de zegen over Jan-Peter afgeroepen. In zijn overweging ging Jan-Peter zelf in op het contrast tussen het je zorgen maken om dagelijkse beslommeringen en het samen werken aan aandacht voor elkaar als gemeente en voor de Eeuwige.

Na de viering werd Jan-Peter welkom geheten en toegesproken door een aantal betrokkenen uit kerkelijk Ede:

• Albert Wielink (voorzitter Coördinatieraad Emmaüs Ede)
  • Andries Scherpenzeel (voorzitter Team Nieuwe Voorganger Emmaüs)
  • Albert Schol (voorzitter Raad van Kerken Ede)
  • Peter Blokhuis (voorzitter AK Protestantse Gemeente Ede)
  • Peter ’t Hoen (voorzitter Classis PKN Ede)
  • Henk van de Kolk (voorzitter kerkenraad hervormde gemeente Kleopas)
  • Jeannette van Andel (Oecumenens, gemeente Zeist West)

1 gedachte over “Intrede nieuwe voorganger Jan-Peter Prenger in Emmaüs